Prop de tres-cents alumnes omplin les aules del programa Unisocietat al Campus d’Ontinyent

OntinyentUnisocietat

Estudiantat del programa Unisocietat d’Ontinyent.

REDACCIÓ. Quasi tres-cents alumnes assisteixen enguany a les classes del programa Unisocietat i Unisocietat Plus que s’imparteixen per al curs 2016-2017 al Campus d’Ontinyent. L’estudiantat disfrutarà, a més, enguany d’un ampli programa d’activitats complementàries compost per conferències sobre diversos temes (obertes al públic), exposicions, concerts, trobades i viatges culturals com ara una visita a l’Observatori Astronòmic de la Universitat de València. Aquests tres-cents estudiants se sumaran a l’estudiantat de Grau amb el qual compartirà les instal·lacions del Campus de la Universitat de València a la Vall d’Albaida, afavorint així la comunicació intergeneracional, un dels objectius del programa.

El programa Unisocietat és un itinerari multidisciplinari de 360 hores, distribuïdes en tres cursos acadèmics de 120 hores cadascun amb diverses matèries: Psicologia, Economia, Salut i Música en primer curs; Literatura, Filosofia, Geografia i Biologia en segon; Dret, Sociologia, Història i Patrimoni Històric en tercer. A més, Unisocietat Plus és un programa complementari per a aquelles persones que han finalitzat els tres cursos i volen continuar la seua formació. El curs actual, al Campus d’Ontinyent, hi ha dos grups d’Unisocietat Plus que rebran formació en Noves Tecnologies, Altres Cultures, Lingüística i sobre l’Estat de Benestar.

El programa Unisocietat és una iniciativa del Vicerectorat de Participació i Projecció Territorial de la Universitat de València, destinat a persones majors de 30 anys de la Vall d’Albaida amb inquietud per aprendre i amb motivació per a la formació cultural, intel·lectual i personal des de l’àmbit universitari.

Unimajors enceta nou curs al Centre Internacional de Gandia
Per la seua banda, el Centre Internacional de Gandia (CIG) acull els alumnes del programa Unimajors en el nou curs acadèmic 2016-2017. Un any més, aquest programa implantat a Gandia des de fa ja quasi una dècada es retroba amb els estudiants veterans de la Safor i les comarques veïnes i amb altres alumnes que comencen enguany aquesta experiència universitària. A tots els uneix el fet de ser majors de cinquanta anys, així com una gran inquietud per aprendre i una motivació per la cultura.

Els primers en començar les classes han estat els alumnes de tercer, quart i cinqué, que han rebut la benvinguda per part del director del CIG, Emili Aura: “Comptem amb un gran equip de professionals i professors, així com amb els materials adequats per a oferir l’aprenentatge de qualitat que mereixen els nostres estudiants, amb la garantia de la Universitat de València, una de les universitats públiques d’excel·lència del nostre país”, ha afirmat.

Més de cinc-centes persones cursaran l’itinerari d’Humanitats i Ciències Socials entre alumnes de primer i segon cicle, cursos d’espera activa i seminaris. Enguany destaquen les 87 noves inscripcions per a primer curs, la bona acollida de noves optatives com ara Ioga o Neurofelicitat i Benestar, i la ponència de l’exdirector del centre Josep Montesinos, en la darrera de les conferències d’art.

Geografia, Història o Dret es troben entre les assignatures que cursaran al llarg de l’any els unimajors, impartides per professionals reconeguts, com ara Julio Fernández, degà de la Facultat d’Infermeria, o Sacra Pinazo, una de les impulsores del programa a Gandia.

Aura ha volgut aprofitar l’inici del curs per a convidar els alumnes a participar en les classes, conferències, excursions, encontres i resta d’activitats que organitza el Centre.