Una gimcana universitària per a recaptar fons

gim04

La gimcana està prevista per al dissabte 10 de desembre.

ANNA BOLUDA. Fotos: Miguel Lorenzo. L’assignatura Màrqueting de l’Oci de l’últim curs del Grau de Turisme de la Universitat de València va començar fa dos mesos amb un repte per a l’alumnat: dissenyar una activitat que els permetera recaptar fons per a alguna causa solidària. Però no sobre el paper, de veritat. Un dels projectes ja té cara i ulls i serà realitat el pròxim 10 de desembre: una gimcana solidària que plantejarà diverses proves pel centre de la ciutat de València.

“Vam fer una pluja d’idees i finalment ens vam decantar per aquesta opció”, explica Verónica García, portaveu del grup que ha creat la que anomenen Gymkana Solidària. “Serà un recorregut pel centre de la ciutat amb un fil conductor, la història d’una parella de turistes perduda per València, i tindrà proves sobre la cultura valenciana i en les quals les xarxes socials també jugaran un paper important”. Els organitzadors no volen oferir molts més detalls perquè el factor sorpresa serà important en el desenvolupament dels reptes que s’aniran proposant. La gimcana està prevista per al dissabte 10 de desembre a partir de les deu del matí. I els diners recaptats es destinaran a l’ONG Fesa (Federació d’Esports Adaptats de la Comunitat Valenciana).

Les inscripcions es faran en grups de quatre persones, amb un preu previst de tres euros per participant, i es realitzaran en les pròximes setmanes als campus de la Universitat de València, principalment. Els llocs i horaris per apuntar-s’hi s’anunciaran en breu en les xarxes socials de la Gymkana Solidària, tant en la pàgina de Facebook com en el compte de Twitter. “L’activitat està oberta a tot tipus de públic”, indica Verónica García. “Hem marcat un límit de dos-cents participants, i sobretot ho adrecem a estudiantat universitari, però pot participar qualsevol persona major de díhuit anys”.

gim01

Imatge d’una classe amb el grup d’alumnes organitzadors de la Gymkana Solidària.

Dels preparatius, que encara estan en marxa, s’encarreguen grups específics per a cada tasca: l’organització de la prova, el pressupost, la cerca de patrocinadors, la gestió de les xarxes socials i la promoció en els mitjans de comunicació. De moment ja han aconseguit el suport de diverses empreses, com ara els supermercats Consum i alguns establiments del centre de València, que proporcionaran begudes als participants. I tenen ja un bon grapat de premis preparats, donats pels patrocinadors, per als guanyadors de la gimcana: àpats als restaurants Pico Fino i Mossen Sushi & Tapas, i regals del centre d’oci Enigma Experience o dels gimnasos Atlanta i Olympia.

Aprenentatge real
Els creadors de la Gymkana Solidària són una trentena d’alumnes, tots de quart curs i de la menció de turisme urbà. “Al principi no sabíem què trauríem d’una experiència com aquesta, però estem veient que ens fa aprendre moltíssimes coses: des de com organitzar una activitat real de grans dimensions, a com contactar i negociar amb les empreses directament, no a través d’un professor ni de la Universitat”, explica Verónica. “És el seguiment real d’un projecte concret, amb totes les seues dificultats i, a més, amb l’afegit que ho hem d’aconseguir per ajudar una ONG amb la qual ja ens hem compromés”.