À Punt presenta la seua identitat visual al Jardí Botànic de la Universitat

Un moment de la presentació de la imatge d’À Punt.

REDACCIÓ. El Jardí Botànic de la Universitat ha sigut el lloc elegit per a presentar la identitat visual d’À Punt Mèdia, la nova plataforma pública multimèdia que agruparà la televisió i la ràdio valencianes i la seua web. Durant l’acte, la directora general de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana (https://www.cvmc.es/), Empar Marco, ha anunciat que abans d’acabar l’any es posarà en marxa una web on hi haurà, sobretot, continguts infantils i s’iniciaran les emissions de ràdio. Marco ha avançat també que, si no hi ha imponderables, la televisió iniciarà les seues emissions durant el primer trimestre del 2018.

La directora general ha defés el treball que s’està fent per a retornar el servei públic de ràdio, televisió i web a la ciutadania. L’acte ha pivotat al voltant de la presentació del “logo, la imatge amb la qual els valencians i les valencianes identificaran la marca dels mitjans autonòmics públics. És la mosca que apareixerà en la pantalla de la televisió, l’ipad, el mòbil, en la web… I la sintonia, amb la música de Carles Chiner, és la que escoltarem també en la ràdio”, ha explicat Marco en la seua intervenció. “Identificar la marca és un pas important perquè la societat valenciana comence a estimar els seus mitjans”, ha remarcat la directora general.

Per la seua banda, Enrique Soriano, president del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, ha destacat que el naixement de la marca va ser democràtic. “Van arribar noranta-dues propostes i el Consell Rector en va triar una. La de l’empresa AfterShare, que ha desenvolupat també la imatge”. Soriano ha destacat que la identitat visual presentada “és una marca senzilla, lleugera, amb una paleta de colors sense artificis, càlida, lliure de càrregues, jove i amb aspiracions d’envellir en companyia de les valencianes i valencians. Vol ser una marca de futur, perdurable en el temps”.

El president del Consell Rector ha subratllat l’esforç per presentar-se a la ciutadania amb garanties de qualitat i ha xifrat en díhuit milions d’euros les licitacions en equipament previstes per a finals d’any. “La màquina ha començat a rodar i tots els passos que fem són per anar endavant”, ha resumit.

Durant la presentació, l’empresa AfterShare ha explicat la identitat visual. Una marca, han defés Eva Sarasola, directora de Projectes, i Iker Múgika, director creatiu, argumentada, senzilla, vertebradora i versàtil. Una identitat visual que té la capacitat de reunir i unir valencianes i valencians, l’habilitat d’entretindre a través de continguts que interessen i connecten, la credibilitat que aporta el rigor informatiu i el caràcter de servei públic.

AfterShare ha projectat un vídeo explicatiu que conclou amb la sintonia corporativa de la plataforma multimèdia À Punt. Sintonia del músic valencià Carles Chiner. “Aquest espai ha d’acceptar veus diverses: ha de ser àgora i mercat, punt de trobada i de salt a diferents plataformes. Ha de ser, alhora, receptacle de continguts transversals: la informació seriosa i l’apunt sobre la realitat, la comèdia alliberadora i l’entreteniment infantil, la ficció somniadora i la tensió esportiva, el focus de tradició i la cultura d’avantguarda, el museu i la xarxa social”, explica l’autor. La sintonia, en definitiva, “ha de caminar en una senda que accepte i unifique aquest ventall de veus i punts de vista”, ha apuntat.

En l’acte han estat presents el president de la Generalitat, Ximo Puig; la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra; el president de les Corts, Enric Morera; els consellers de Cultura, Vicent Marzà; d’Hisenda, Vicent Soler; i de Sanitat, Carmen Montón; i l’alcalde de València, Joan Ribó. A la presentació també ha assistit professorat de la Universitat de València, nombrosos representants polítics de diversos àmbits, així com del món esportiu, sindical i social de la Comunitat Valenciana, i una àmplia representació del sector audiovisual autonòmic.