Exposició a Ontinyent sobre les festes de les poblacions valencianes

Imatge de l’exposició.

REDACCIÓ. La mostra Festes tradicionals del territori valencià repassa les singularitats comarcals del patrimoni festiu de la Comunitat Valenciana a través de trenta-quatre panells il·lustratius. L’exposició es pot visitar a la Casa de la Cultura d’Ontinyent fins el 29 de setembre, però s’exhibirà també en altres municipis valencians.

La mostra pretén acostar a la societat local valenciana el patrimoni festiu del territori a través de textos explicatius, mapes i material gràfic cedit per diversos ajuntaments, institucions i associacions. Els textos que acompanyen els trenta-quatre panells han sigut elaborats per l’equip tècnic de la Unitat de Suport del Vicerectorat de Participació i Projecció Territorial a partir dels quatre volums de la publicació Calendari de Festes de la Comunitat Valenciana, un projecte dirigit en el seu moment per Antonio Ariño i Vicente L. Salavert.

Festa de la foguera a Canals. Foto: Wikipèdia.

La col·lecció, que es va presentar a Alaquàs el mes de juny i es va exposar a Requena durant el període estival, continuarà el seu itinerari per les comarques valencianes amb l’objectiu d’acostar a la ciutadania el patrimoni festiu de què disposa el poble valencià. En concret, una vegada finalitzada la seua estada a Ontinyent el 29 de setembre, s’exposarà a Gandia, Benetússer, Bunyol, l’Eliana, Paterna, Algemesí, Canals i Bétera.